3.4.15

Groots & Gezellig Rotterdam
















Ter ere van mijn verjaardag gingen we een dagje
samen op pad. Vorig jaar gingen we naar Eindhoven,
dit keer werd het Rotterdam. 






































Ik werk in deze stad, zo hoor ik dus nog wel eens wat 
van mijn échte Rotterdamse collega's, die de stad 
van binnen en van buiten kennen. Zij waren natuurlijk 
al lang in de Markthal geweest, maar ik nog niet. 
Mijn liefje ook al, maar hij had dan ook nog niet het 
nieuwe station bewonderd!





































Vanuit Leiden gingen we dus met de trein naar 
Station Rotterdam Blaak, bekeken weer eens de 
Kubuswoningen, die toch altijd indrukwekkend blijven 
om vervolgens de Markthal in te duiken.
Nou heb ik toch wel verschillende Markten gezien 
(oa. in Florence de Mercato San Lorenzo, in Kopenhagen 
de Torvehallerne), maar dit was toch wel een markt 
apart. Van alles doorelkaar; van de Rotterdamse 
vishandel Smidt tot de turkse bakker, Chinese toko's, snoepwinkeltjes, smoothiestalletjes...kortom als een 
smeltkroes, net als Rotterdam zelf!





































Weer buiten gekomen liepen we richting de 
Pannekoekstraat, ook wel het Soho van Rotterdam 
genoemd; hier vind je een mix van vintage en 
designwinkeltjes. Hier zit oa. de prachtige interieur
winkel Depot en Vintagewinkeltje Very Cherry met oa. retrojurkjes.



































En ja, toen hadden we wel honger gekregen, we liepen
richting de Meent en lunchten bij Dudok, altijd goed.
In deze straat vind je oa. sneakershop Pim en een 
G-star en Scotch&Soda winkel.





































Vanuit de Meent liepen we richting het Oude Noorden 
via de Jonker Fransstraat. En minuut of 10,15 lopen, 
maar prima te doen. Je steekt dan het water over en 
komt dan uit bij het Noordplein. Op de hoek zit 
Lof der Zoetheid, een high tea/ lunchtentje, dat moet 
goed zijn, want het zat er helemaal vol!
Je loopt nu richting de Zwaanshals. Op de andere hoek 
zit de winkel Kookpunt. Je raadt het al wat ze hier 
verkopen; alles, maar dan ook echt alles op kookgebied.
Ik kon mijn liefje hier niet meer terugvinden/ 
vandaan krijgen. Maar toen ik hem toch weer gevonden 
had, na enige tijd, ha ha, gingen we de Zwaanhals in. 
Eindelijk, want deze winkeltjes stonden hoog op mijn 
lijstje...! 

































En-Designshop, op nummer 520.
Hier vind je de prachigste designmerken  
met oa. posters van Zilverblauw, keramiek van Lenneke 
Wispelwey en lampen van Snowpuppe.
Ik ben meer van het vintage, maar design gaat steeds 
meer mijn hart veroveren, juist de mix zoals het hier
gestyled wordt, vind ik spannend.



















































Ondertussen liepen we nog langs andere leuke 
winkeltjes; een meubelstofeerderij 2.0 Nest, 
een wolwinkeltje Jawol, een 2e hands merkkledingwinkel 
en gewoon een leuke etalage... wat een gezellig 
straatje is dit, precies waar ik van hou en waar m'n 
hart sneller van gaat kloppen!



























































Elle Aime op nummer 299.
Deze winkel volg ik op Instagram, Lisa Manuels
verkoopt hier de leukste papierwaren en craftspulletjes 
en verzorgt in de winkel allerlei creatieve workshops.
Ze verkoopt oa. de illustraties van Liekeland en 
Mooie zooitjes, maar het leuke vind ik dat ze ook werk
van minder bekende designers heeft. 
De 'poppenhuis'etalage is gemaakt door Miko-design
ook al zo'n creatieve duizendpoot.





































We hadden alles wel gezien van mijn lijstje, 
dacht ik...toen ik op mijn werk vertelde waar ik 
allemaal was geweest bleek ik nog van alles gemist te 
hebben, nou ja een goede reden om nog eens te gaan, 
toch!
We liepen weer terug richting Centraal, wow wat een
indrukwekkend station, helemaal op z'n Rotterdams,
geen getrut of kneuterig gedoe, maar groots en 
indrukwekkend, net als de rest van de stad!

Ax

5 opmerkingen:

Onliemie zei

Blijkbaar heb ik je verjaardag gemist. :-) Een beetje te laat maar toch nog mijn gelukwensen... We waren ooit een weekendje in Rotterdam maar hebben blijkbaar toch wel wat leuke dingen gemist...

Sandra zei

Mooie reportage!
Ook appeltaart van Dudok op? :-)

Anoniem zei

Heel leuk gedaan Anique!!

groetjes Mathilde

Unknown zei

Hoi Anique, ik heb je gevonden via instagram. Wat een leuk blog heb je. Ik ga nog even verder lezen en ik ga je volgen.
Fijne avond.
Liefs Cindy

confetti lab zei

Lekker genieten zo van je verhalen.