17.4.15

Original Market

Jaaaah, ik had het beloofd, een post over de 
Original Market en nog wel in mijn eigen Leiden bij 
het Museum voor Volkenkunde.
Ik had geen idee wat ik er van moest verwachten, i
ken wel de Swanmarket in Rotterdam, maar of dit net 
zoiets is? Je ziet ze steeds vaker in het land, 
marktjes met van alles, zelfgemaakte spulletjes, 
vintage...




























En inderdaad, er stond van alles.
Heerlijke eettentjes zoals deze; Uit de Pan,
met leuke nostalgische styling.




























En dit waren mijn vondsten. Als ik zou willen had ik 
veel meer kunnen kopen, maar ik was een beetje 
kritisch, kan geen kwaad toch!?
Ik kocht het plankje bij Wishes from the Moon voor 5,-.
Bij veel dingen denk ik, oooh dat maak ik wel een 
keertje zelf, maar daar komt nooit zoveel van terecht.
Helaas staan deze nog niet in de webshop.




























Zo grappig om te zien dat er meer mensen met hetzelfde 
bezig zijn (ook wel een beetje irritant soms). 
Maar goed, het steigerhout kreeg een 2e 
opleving. Nu werden er dus deze plankjes van gemaakt,
maar ook trendy brood en tapasplanken.





























Ook stonden er een aantal vintagekraampjes.
Deze vintagewinkel, Hartendief zit gewoon in Leiden, 
eerlijk gezegd kende ik h'm niet. Dus als binnenkort 
weer eens een Rondje Leiden ga doen, loop ik hier ook 
eens naar binnen.




























In deze hoek scheen de zon niet, het was hier een 
beetje koud en donker, maar hier werd ik heel blij 
van. Ik kende ze al de STAPELS, maar toch blijven ze 
leuk. Ook weer zo'n typisch doe-het-zelf-gevalletje, 
maar ja, dan moet je het nog wel even doen.




























Soms ben je er niet naar op zoek, maar dan loop je 
zomaar iets leuks tegen het lijf, zo deze twee dames 
van Arte-Klatsch.
Ze waren bezig met het demonsteren van allerlei 
verftechnieken. Aan hun 'wasrekje' hingen de 
mooiste items met eco-print bedrukt en ik raakte met 
ze aan de praat...




























Ze vertelden bevlogen over hun passie; het ambacht 
van textielverfen met natuurlijke & traditionele 
technieken weer nieuw leven in blazen. Zo leuk om 
gelijkgestemden te ontmoeten, de ene dame had ook een 
mode-achtergrond, de andere dame een bedrijfje in 
oa.Indiase textiel. 
Ze deden dit er eigenlijk een beetje bij, hoefden er 
niet rijk van te worden, maar vonden het zo leuk om te 
doen. Kon ik mij helemaal voorstellen, ik kreeg er ook 
helemaal zin in. Dus wie weet, ze geven workshops in 
Schiedam, vlak bij mijn werk! 

Ik vond het een heerlijke markt. Er was voor elk wat
wils; voor wie houdt van alternatief, van biologisch, 
van artistiek, van frutsels, van orgineel, maar ook 
van minder orgineel, maar dat houdt het juist een 
beetje spannend! 

Hebben jullie nog orginele shoptips?
Een fijn weekend, wat je ook gaat doen...

Liefs Ax


1 opmerking:

Esther zei

Leuke reportage. Wat een heerlijke vrolijke spullen en kleuren.