30.1.15

Rondje Friesland





































Eens in de zoveel tijd heb ik zin om weer eens nieuwe 
adresjes te ontdekken. Dan verzamel ik wat ik zoal 
tegen kom, uit de Flow, via Instagram of gewoon van 
horen zeggen. En als het een beetje in één streek ligt 
maak ik er een rondje van.
Vroeger (oh, oh) tijdens de Academie tijd, deed ik dit 
regelmatig. Ik pakte de trein en ging (met m'n OV-jaar-
kaart) het land in, op zoek naar Inspiratie.
Ik kwam dan vol met nieuwe ideeën weer thuis (dat was 
toen Kampen, waar ik studeerde). Ik ging langs stoffen 
& fourniturenzaakjes, marktjes, boekenwinkels...
en verzamelde dan adresjes die in dan archiveerde in 
een metalen archiefkistje. Ik keek er dan eigenlijk 
nooit meer in terug, maar de verworven adresjes 
voelden als schatten!





































Toen had ik een goed doel voor al die inspiratie, want
je kon het altijd wel gebruiken voor een opdracht of 
een collectie.
Nu is er natuurlijk veel online inspiratie te vinden,
super handig, maar ik blijf het toch fijn vinden om 
dingen in het echt te zien, maakt toch meer indruk als 
je het met eigen ogen ziet en voelt.





































Dus dit keer werd het een rondje Friesland.
Zaterdagochtend vroeg eruit om op weg te gaan naar 
mijn lieve vriendin Annet die daar woont. Zij deelt 
dezelfde passie voormooie, oudespullen, creativiteit, 
ambacht, mode... wat niet!
Wij ontmoetten elkaar op school en deden allebei 
Modevormging, zij een jaar lager dan ik. Er was nog 
een kamer leeg in het huis waar ik woonde en zo is 
het gekomen, meer dan 20 jaar geleden...





































Het was een mooie dag met nieuwe ontdekkingen & 
kleine vondsten, gesprekken over onze grote dromen & 
spannende plannen (daarover later misschien meer).
Al wonen we een eindje uit elkaar, de afstand heeft 
ons nooit in de weg gestaan. Bijzonder om al zoveel 
jaren samen dezelfde "reis" te maken.

Liefs,
Ax

Ps. Nu kan ik de adresjes voor mezelf houden, want ze 
    waren leuk! Maar delen is nog leuker!
    Dit was ons rondje met bijbehorende verworven
    "schatten":

We begonnen in Akkrum en bezochte kadowinkel De Regent 
met oa. House Doctor en Madam Stoltz. Daarna door naar 
Wolvega voor Buiten de lijntjesWe kenden deze winkel 
al als webshop, maar zagen nu hun mooie collectie in 
het echt! We vervolgden onze weg naar Joure, waar een 
goede kringloop zat; House of Treasures (geweldige 
naam en nóg leukere prijzen).
Nog even de dorpsstraat in met een leuke rommelwinkel
en daarna door naar Hommerts, Living Once (foto 3). 
Ik had dit adres via Instagram, wat was dit een 
vintage paradijs! We spraken met de eigenaar Maarten 
en hij vertelde nog maar 5 maanden open te zijn! Ik 
zou het 't liefste voor mezelf houden, want Oh wat had 
hij een leuke én betaalbare spullen, maar dat doe ik 
toch maar niet ;). Als laatste gingen we naar Sneek. 
We liepen tegen sluitingstijd (shop-die-hards!) nog 
langs vintage winkeltje; In between en wipten op het 
laatst nog even binnen bij stoffenwinkel Jan Sikkens 
(Academie sentiment). We sloten onze topdag af bij 
eetcafé de Walrus. 


4 opmerkingen:

Esther zei

Altijd fijn, adresjes verzamelen. Voordat ik ergens heen ga, mag ik ook graag even in blogs en tijdschriften snuffelen zodat ik niks mis. Jouw adresjes komen erbij...

Onliemie zei

Wat een leuke adresjes... nog leuker een dagje samen met een vriendin uit je studententijd... dat is genieten en een dag om te koesteren.

Anoniem zei

Gave blog! Erg leuk =)
En bedankt voor de adresjes! Ik schrijf ze op:D
gr, Nikki
www.BolletjesKleed.nl

Unknown zei

Dak je wel Nikki, graag gedaan!