31.1.14

Healthy treat




































































Ik probeer al een tijdje minder of nog beter, géén
suiker te eten. Nu heb ik voor de meeste dingen wel
een goede vervanger gevonden, maar een suikervrij
tussendoortje is best lastig, dan maar zelf aan de
slag.
Hier vond ik een lekker en makkelijk recept voor een
mueslireep. Ik heb er een kleine variatie op gemaakt,
want ik had niet alles in huis. Dit zijn er genoeg voor
een week, als de rest van de familie ze niet weet te
vinden :)

Dit heb je nodig:

* 150 gram dadels en abrikozen
* 100 gram havervlokken
* 70 gram speltmeel
* 100 gram noten: amandelen, hazelnoten in stukjes
  gehakt
* 1/2 theelepel (wijnsteen) bakpoeder
* 1 ei
* 4 eetlepels water

* klein bakblik (20x25cm)
* bakpapier

Verwarm de oven voor op 190 graden.
Bekleed het bakblik met bakpapier.
Doe de dadels, abrikozen, water en ei in een keuken-
machine of maal fijn met een staafmixer. Als je dit
niet hebt, snij dan alles zo klein mogelijk en meng
het goed door elkaar.
Voeg dan de droge delen samen: havervlokken, speltmeel, 
bakpoeder en de noten en meng door elkaar.
Voeg dan alles samen en giet het in het bakblik.
Maak egaal en druk het wat aan. Na 15 minuten in de
oven is het klaar, je kunt er dan repen van snijden
en prima een week bewaren als je ze goed afsluit.
Of in vriezen per stuk, zodat je er voor elke dag
ééntje uit kan halen.

Eet smakelijk,
Ax

Geen opmerkingen: