18.5.15

Visitekaartje





























Ik wilde al een tijdje eigen visitekaartjes maken,
niet dat ik ze echt nodig heb, maar stel je voor van
wel...
Meestal krabbel ik m'n blogadres op een papiertje 
voor iemand die het weten wil, maar ja of dat werkt, 
geen idee...





























Maar toen ik voor de Let's meet haak paty werd 
uitgenodigd, kreeg ik last minute het idee om wat 
te maken, niet dat ik al enig idee had hoe het eruit 
moest zien. Ik wist alleen dat het dezelfde 
uitstraling als m'n blog moest hebben, met natuurlijk 
mijn gegevens erop. 
Ik had niet zo heel veel tijd, één (school)dag op 
precies te zijn.






























Ik ging wat rommelen in m'n materialen en zocht naar
leuke ideetjes. Het handige is dat ik altijd wel wat 
in huis heb. Ik vond als inspiratie een hangtag van 
Scotch & Soda en had nog wat (oud) papier. De 
stickertjes kocht ik eens in Kopenhagen bij Sosrene 
Grene en haalde zaadjes bij de Lidl. Het moest genoeg 
zijn voor 25 kaartjes, want zoveel dames zouden er 
komen.




























Het idee voor de zaadjes was als eerste geboren, ik 
had geen idee hoe de rest er uit moest komen te zien, 
maar hier begon ik maar vast mee. 

Bloemen is iets wat mij echt nooit verveeld, ik 
gebruik het veel in mijn werk voor dessins of prints,
maar ook voor thuis als stofje, borduursel, kaartje, 
servies, waarop niet en dus ook voor 
{klein maar fijn}, het hoort gewoon bij mij. 
En waar een bloem is, is een zaadje. Een mooi symbool
voor het ontstaan van iets; een idee, ontwerp, verhaal.
Ik maakte vier verschillende texten, die ik op de 
zakjes met zaadjes plakte.

Dit zijn de quotes:

* Alles wat je aandacht geeft groeit *

* Uit de kleinste zaadjes groeien de mooiste dingen *

* Grote ideeën beginnen vaak met een klein begin *

* Je moet eerst zaaien voordat je kunt oogsten *

Ik vulde de zakjes met zaadjes lobelia, lathyrus, 
margriet en viooljes.  

De rest volgde eigenlijk vanzelf. Ik ontwierp, printe
en plakte, totdat ze allemaal af waren, eindelijk heb 
ik een kaartje! 
Meestal raak ik in de stress wanneer ik te weing tijd
voor iets heb, of wanneer ik te veel tijd heb, denk ik 
er te lang over na... maar nu werkte het wel, door het 
op gevoel te doen en gewoon te beginnen.

Liefs,
Ax

Ps. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden???



8 opmerkingen:

Verie - vvestywo.blogspot.com zei

Heel gaaf en heel origineel gemaakt!

Lieve-Groetjes,
Verie

zomooiblog zei

Echt heel leuk gedaan!!!!! Groetjes Cindy

Unknown zei

Ze zijn echt heel erg leuk!! Het was leuk je ontmoet te hebben bij de haakparty! Groetjes, Lotte

Unknown zei

Gaaf! Super mooi gedaan.
Liefs

Unknown zei

Gaaf! Super mooi gedaan.
Liefs

Unknown zei

Gaaf! Super mooi gedaan.
Liefs

Haak by Daphne zei

Heel erg leuk en vooral origineel!

Tony zei

Heel erg mooi gedaan hoor. Mooie kleuren heb je ook gebruikt, alles klopt nu bij mekaar.