21.11.14

Meer met minder

























Zoals jullie wel eerder hebben gezien ben ik dol op 
kadootjes, vooral om ze te maken en te geven, dus ik 
kan m'n lol op deze weken.
Eigenlijk durf ik het bijna niet te zeggen maar ik 
ben al bijna klaar voor 5 december. 
De meiden geloven dan wel niet meer, maar verheugen 
zich er net zo goed nog op.
Mijn moeder maakte er ook altijd een hele happening 
van en pakte dan ook altijd enorm uit, het zal wel 
erfelijk zijn ;)






































Omdat ik toch al zo'n beetje klaar ben, dacht ik, 
wie weet hebben jullie nog wat aan mijn kadootjes-
speurtocht.
Ik wilde het dit jaar eens anders doen, namelijk wel 
veel geven, maar minder uitgeven. Eigenlijk 
low-budget Sinterklaas.





































Dus spreidde ik de uitgaven. Ik kocht op vakantie in 
Frankrijk al wat kado's die net wat anders zijn als 
bij ons, zoals wat knutsel dingen.
Ik verdiende wat bij door in de herfstvakantie op de 
rommelmarkt te staan (leuk!). Ik speelde winkeltje op 
marktplaats (is de zolder ook weer wat leger) en gaf 
het ook weer uit op Marktplaats. Ik kocht een 2e hands 
boekje van-een-bekende-beauty-blogster voor de oudste 
(ze leest een boek toch nooit twee keer). 
Ik kocht bij de kringloop gezelschapsspelletjes 
(nooit nieuw kopen) en Donald-Duck-vakantie-boeken 
voor de jongste. 
Van de gespaarde airmiles kocht ik een koekepan voor 
vriendlief en ruilde VVV-bonnen in voor heerlijkheden.
Natuurlijk kocht ik ook wat onzin-dingen (zoals een 
opblaasbare eenhoorn voor de poes) die horen er 
natuurlijk ook bij, naast een aantal nuttige kado's 
(voor M) voor in de keuken.





































Mijn speurtocht zit er helaas weer op, nu maar hopen 
dat ze het net zo leuk vinden als ik...
Succes voor wie nog moet of mag ;)

Liefs,
Ax


Ps. De foto's hierboven zijn allemaal (kringloop)
    vondsten van afgelopen jaar.
  
    Van boven naar beneden:

    1. Messen van de kringloop uit Leiden (0,25 p/s!).
       We kwamen steeds messen te kort en aangezien 
       mijn oude messen niet meer te koop waren en 
       ik de messen van de betaalbare winkels niet 
       echt mooi vind, is dit wel een goed en goedkoop
       alternatief.
  
    2. Schaaltje (van Maastricht aardewerk, spaarde ik 
       vroeger) van een kringloop uit Zeeland waar we 
       in de meivakantie waren.

   3.  Borduurlijstje, ook uit Zeeland.

   4.  Schaaltje van een vintagemarktje uit Leiden
       waar we van de zomer per ongeluk tegenaan 
       liepen (dat zijn de leuksten!).


2 opmerkingen:

Denies overseas zei

Oh wat leuk! Een groot sinterklaasfeest! Ik ben nu druk bezig met inkopen. Maar ik kan van jouw slimme inkopen & verkopen wel wat leren! Leuk blog heb je trouwens. Ik ga je volgen.

Unknown zei

Dank je wel, leuk dat je me gaat volgen.