15.5.14

Changing clothes

Ik vind dat het nu wel kan, die winterkleren opruimen.
Op de één of andere manier krijg ik hier zo'n voldaan
gevoel van. Meestal gaat het zo; nog even wachten,
tot de ergste kou voorbij is, want ik ben een koukleum.
Dan verzamel ik eerst de dikste truien en vesten,
donker bij donker, licht bij licht en draai ik wolwasjes.
Ik ben zo wie zo dol op wassen, maar dat terzijde.
Totdat ik alles gehad heb, ook alle sjaals, mutsen en
handschoenen.
Gedurende de hele winter kijk ik of er al iets weg kan.
Dat is ook zo iets fijns, want als er iets weg gaat,
mag ik ook weer iets nieuws kopen! Kan het nog naar het
werk aan? zo niet, dan misschien nog voor thuis? kan ik
er de deur niet meer mee open doen, dan gaat het of naar
de stapel kluskleding (hoe vaak klus ik?!) of naar een
Goed Doel.
Het laatste stadium, wanneer alles is gewassen, nakeken
op gaten, pluizen etc., kijk ik nog één keer of er
nóg iets weg kan. Dan mag het eindelijk naar de bovenste
plank en wachten tot de volgende winter.
Maar eerst krijgen we hopelijk een hele mooie, warme zomer...
 
Ax
 

Geen opmerkingen: