4.4.14

What happens in Eindhoven?

Vorige week vrijdag gingen we een dagje weg ter ere van
mijn verjaardag en omdat het gewoon weer eens tijd was,
om samen iets leuks te doen. Nu was het mijn dag, dus ik
mocht kiezen ;). Het werd Eindhoven en wat gebeurd er
daar veel leuks!
Nou is mijn liefje niet echt een die-hard-shopper, hij
was wat stil, dus ik hoopte dat hij het wel naar z'n
had... hij was eigenlijk wel een beetje onder de indruk
van wat hij allemaal zag. Nou ik ook!


























Ik had een shoppingroute via Bubblemint. We begonnen in
Strijp-S, voormalig terrein van Philips, waar het nu
bruist van de innovatieve ondernemingen en creativiteit.
Hierboven het Koffiehuisje.

Aan de Torenallee zitten drie hele mooie winkels.
We begonnen bij Yksi, met prachtig design en waar je
ook kunt eten.
Daarna naar Out of the blue, kleding, meubels,
accessoires, alles in een natuurlijke, sfeervolle stijl.
Vlak ernaast zit Urban Shopper, een grote industriële
hal met een heleboel shop-in-shops.
Ik kon mijn liefje nu in het echt laten zien wat ik
precies bedoelde met de combi stoer/design, naturel vv
kleur. Nu ging het echt leven! Veel handiger dan alleen maar via mooie plaatjes op Pinterest.






































Mijn favoriete shopje was Daily Poetry. Zij doen
precies wat ik bedoel met m'n blog. Hoe groots, klein
kan zijn, ze brengen letter en figuurlijk poëzie, laten
oude materialen herleven.
Ook hadden ze een mooi gestyled hoekje met een
tentoonstelling van het werk van Liekeland.


























Op loopafstand naar Piet Hein Eek.
Wat een fantastisch terrein met mega werkplaats, winkel,
showroom, ateliers en restaurant. Heerlijk gelunched en
rond gelopen en ideeën opgedaan.


























We pakten vervolgens de auto en reden naar de Kleine
Bergstraat in het centrum. Daar zit de Concept store
You are here. Hier stond ook het werk van Rens, zij
heeft haar atelier bij Piet Hein Eek.
In deze straat zit ook een mooie nieuwe winkel van
Vanillia, stoffen fourniturenzaak Smitje, galleries...
We liepen de stad in naar de Nieuwe Emmasingel, dronken
koffie bij de DE-winkel, kwamen ook nog langs Jannissima
en de winkel van Cowboysbag. Het was dat we (moe en) 
voldaan waren, maar als we wilden konden we nog veel
meer zien...


























Het was mooi in Eindhoven!

Ax
 

Geen opmerkingen: