5.9.14

Patterns from Londen

Net terug uit Frankrijk en alweer naar Londen, pfff.
Al het leuke is altijd te tegelijk!
Maar goed, je hoort mij niet klagen hoor.
Weer een hoop nieuwe inspiratie opgedaan voor
de winter (2015) en geen voeten én rug meer over.

Op de één of andere manier zag ik héél veel dessins.
Ik was m'n notitieboekje vergeten, normaal zou ik zo
snel mogelijk een nieuwe kopen, naar nu kun je eigenlijk
overal fotograferen. Of het nou legaal is??? in ieder
geval deed hier er niemand moelijk over, 
wel zo makkelijk.



















































Zwart-wit is nog steeds een thema, deze kwam ik tegen
bij Top shop, het zijn gift cards. Overal doe je
inspiratie op, zelfs de toeristische winkeltjes
op
Portobello Road, die ik normaal gesproken voorbij
loop, zijn leuk!












































































Geometrische vormpjes.
Sunlight/ Zara/ Zara  

















































Figuratief.
Petit Bateau/ Portobello road.












































































Minimals blijven leuk!
Zara/ Bon Ton/ Billy Blush.























































































































































Behang bij Caramel baby/ Zara/ Caramel baby/ Zara/
Cos/ winkelvloer Caramel baby (Notting Hill). 

Mijn liefde voor dessins begon op de Academie.
We kregen ooit eens een gastles dessins maken en op
rapport zetten (nog allemaal handmatig!).
We hadden zelfs een aparte zeefdrukafdeling op zolder,
met een schat van een man die ons bij alles hielp.
Nou daar heb ik heel wat uurtjes doorgedracht.

Sindsdien zie ik ze altijd en overal, voor m'n werk of
voor mezelf, ik doe er geen moeite voor, het gaat gewoon
vanzelf.
Van vintage dessins, bloemen en handmatige patronen gaat
m'n hart sneller kloppen.
In een dessins zit zoveel; kleuren, vormen, je kunt er
een heel sfeertje mee neerzetten bv. mee in huis of
je eigen stijl in kleding mee uitdrukken.(later meer
over eigen stijl).
Sommige dessins blijven altijd leuk, met andere kun je
echt zo'n gevoel krijgen, dit is echt voorbij of dit is
typisch... nu bv. jaren tachtig.

Op m'n Pinterest boards kun je nog meer dessin
inspiratie vinden.

Veel print plezier!

Ax
 

Geen opmerkingen: