20.7.14

IJsjestijd



































Eigenlijk was ik van plan om over iets anders te
bloggen, namelijk mijn huisplan, maar het is te warm
om hier mee bezig te zijn, er moest namelijk nog wat
gebeuren voor een foto. 
Dus changing plans, meer weer voor ijsjes, dacht ik.
Sinds vorige week hebben we het Voedselzandloper-
kookboek, ok, een beetje laat, want ik geloof dat
iedereen het al heeft, maar ik ben niet zo snel in
sommige dingen. Ik was eigenlijk op zoek naar een
recept voor een tussendoortje, maar kwam dit recept
voor sorbetijs tegen. Maar wanneer je het in een
vormpje doet heb je net echte ijsjes, maar dan heel
gezond, namelijk zónder suiker en mét fruit.
Aangezien ik graag smoothies maak, had ik het meeste
wel in huis. Ik maakte een kleine variatie.



































Fruitijsjes:

Dit heb je nodig:
voor 4 ijsjes

* 300 gram (bevroren)fruit; ik gebruikte aardbeien,
  kersen en verse bramen, maar het kan natuurlijk
  ook met bosvruchten, mango, ananas, verzin het maar.
* 1 tl kokosbloesemsuiker, agavesiroop of honing. 
* 1 eiwit.
* sap van een halve limoen.
* 4 eetllepels water.
* ijsjeshouder, wij kochten ze eens bij ikea.
Pers de halve limoen.
Doe alle ingrediënten bij elkaar in de blender en mix
1-2 minuten.
Voeg eventueel een beetje water toe om het nog iets
vloeibaarder te maken.
Giet het in de houders en zet het een nachtje in de
diepvries.

Klaar!
Gezond en lekker,

Een fijn zonnig & warm weekend!

Ax

Ps. Dat huisplan houden jullie te goed.

Geen opmerkingen: