7.3.14

Word of the week: suiker(vrij)




































Sinds een tijdje proberen we zo weinig mogelijk suiker
te gebruiken. Nou ben ik geloof ik niet de enige die er
mee bezig is: Voedselzandloper, foodblogs, Instagram,
collega's, mijn liefje... het is een ware hype!
Als ik het moet geloven is het vergif, hmmm...
 


Ik ben altijd gek op bakken geweest maar ja, je moet
het ook allemaal opeten!
Nu ben ik van alles aan het uitproberen en het ene
smaakt beter als het andere, volgens het testteam.
Soms gebruik ik kokosbloesemsuiker, soms ahornsiroop
of dadels om het toch een beetje zoet te laten smaken.
Deze cake is door iedereen goedgekeurd, zelfs door de
meest kritische fijnproever (=J) en dat zegt wel wat ;)
Volgens B is de suikerpot nog wel erg vol de laatste
tijd...
 
Hieronder het recept.
Ik heb de basis van Focusonfoodies en er zelf een
variatie op gemaakt.



































Suikervrije cake met stukjes pure chocola:

Dit heb je nodig:

* 200 gram zelfrijzendbakmeel
* 100 gram kokosolie (toko, de Tuinen)
* 125 gram ahornsiroop
* 2 eieren
* handje vol kleine stukjes pure chocolade (= gezond!)
* een paar eetlepels melk
* 1 theelepel vanille aroma
* een paar druppels citroensap
* snufje zout
* een ingevet cakeblik
 
Verwarm de oven voor op 150 graden.
Vet het bakblik in.
Weeg alle ingrediƫnten af.
Smelt de kokosolie in de magnetron.
Voeg dit samen met de eieren en de ahornsiroop in een
mengkom en mix het tot een egaal beslag.
Voeg het zelfrijzendbakmeel, citroensap, zout, melk,
stukjes chocolade en vanille aroma langzaam toe en mix
alles nog even goed samen.
Giet het mengsel in het bakblik en bak de cake in
70 minuten gaar.
Laat nog even afkoelen, heerlijk als ie nog een een 
beetje warm is.
 
Deze cake kun je zonder schuldgevoel eten,
hij is zelfs zonder vet!
 
Eet smakelijk!
 
Ax

1 opmerking:

Studio Lieselies zei

Leuk, luchtig stukje! (En dan bedoel ik niet de cake haha, die ga ik snel een x proberen) thnx